نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک

جهت اجرای نمای سرامیک خشک از سرامیک های پرسلان (porcelain Geramic ) استفاده می گردد. پرسلان گروهی از سرامیک ها هستند که در شرایط خاص تولید شده و در دمای ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد پخته می شوند. این محصول به دلیل برخورداری از ویژگی هایی همچون پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد, مقاومت بالا در برابر خوردگی و خراشیدگی ,عدم جذب آب  و قابلیت بازیافت و سازگاری کامل با محیط زیست در بسیاری از پروژه های ساختمانی دنیا بعنوان نمای اصلی ساختمان انتخاب گردیده است.

سرامیک نمای خشک

محاسن نمای خشک سرامیک

  • ایمنی بالا به دلیل رفتار مناسب در هنگام زلزله 
  • امکان در نظر گرفتن لایه عایق در پشت پوسته نما
  • سرعت و سهولت در اجرا
  • مقاومت بالا در برابر عوامل جوی

  • لکه پذیری پایین به دلیل نفوذ پذیری بسیار کم سرامیک

  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اشعه UV

  • ثبات رنگ 

  • ماندگاری و دوام بالا 

  • رنگ و طرح نا محدود 

  • امکان تهیه سرامیک با رنگ یکنواخت در متراژ زیاد در مقایسه با سنگ

نمای سرامیک خشک

روش های اجرای نمای سرامیک خشک

روش نصب نمایان - Visible Instalation

در این روش ابتدا پروفیل های آلومینیومی بصورت عمودی و با فواصل خاص بر روی زیرسازی آهنی اجرا می شود سپس سرامیک ها بوسیله های استینلس استیل بر روی پروفیل های آلومینیومی متصل خواهند شد و به جهت جلوگیری از لغزش و لرزش سرامیک ها، بین سرامیک و پروفیل های آلومینیومی از لاستیک های EPDM استفاده می گردد.

این سیستم با مهار کردن لبه های سرامیک به وسیله کلیپس های اتصال ، نسبت به سایر روش های نصب سرامیک از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و جهت اجرای نمای سرامیکی در ساختمان های بلند مرتبه، استفاده از این روش توصیه می شود. لازم به ذکر است در پشت سرامیک ها توری های پلی استر چسبانده می شوند تا در صورت شکست احتمالی، از ریزش آن ها جلوگیری گردد.

نمای سرامیک خشک

سیستم گیل

در این روش نصب کلمپ ها به پشت سرامیک از طریق اتصالات مکانیکی مخفی و بدون نیاز به چسب انجام می شود. بدین منظور په وسیله دستگاه آندر کات under cut در پشت سرامیک سوراخ های پافیلی ایجاد می گردد سپس کلمپ ها به وسیله انکربولت به سرامیک متصل می شوند به نحوی که انکر وارد سوراخ سرامیک شده و پس از بسته شدن بولت، پره های انکر در خزینه ی ایجاد شده باز می گردد تا استحکام کافی برای نگهداری سرامیک محقق شود. سپس سرامیک ها به واسطه کلمپ های متصل شده، بر روی ریل های آلومینیومی مخصوص که بصورت افقی روی زیر سازی آهنی اجرا شده اند متصل شده و با استفاده از پیچ تنظیمی که بر روی کلمپ ها تعبیه شده است رگلاژ می گردند.

سیستم شیاری

در این روش در پشت سرامیک ها بوسیله دستگاه شیارزن شیارهایی تعبیه می شود و شاخک کلمپ ها در داخل شیارها قرار گرفته و با استفاده از چسب مخصوص محکم می شوند. سپس سرامیک ها به واسطه کلمپ های متصل شده بر روی ریل های آلومینیومی مخصوص که بصورت افقی روی زیر سازی آهنی اجرا شده اند متصل شده و با استفاده از پیچ تنظیمی که بر روی کلمپ ها تعبیه شده است رگلاژ می گردند و جهت جلوگیری از لرزش و لغزش سرامیک ها در بین سرامیک و پروفیل آلومینیومی از لاستیک های EPDM استفاده می شود.

سیستم کاستی

در این سیستم ابتدا پروفیل های آلومینیومی با مقاطع خاص بصورت عمودی بر روی زیر سازی آهنی اجرا می شوند و پس از آن کلمپ ها به وسیله پیچ به پروفیل های عمودی آلومینیومی متصل می کردند. سپس ریل های آلومینیومی با استفاده از چسب مخصوص به لبه بالا و پایین سرامیک چسبانده شده و سرامیک ها به واسطه ریل های آلومینیومی بر روی کلمپ ها نصب می گردند

از این روش جهت نصب سرامیک با ضخامت ۳ الی ۶ میلیمتر استفاده خواهد شد. این سرامیک ها معمولا با ابعاد بزرگ 1/3 متر تولید می شوند و قابلیت برش به ابعد کوچکتر دارند.